Ik heb de minimale berichtlengte ingesteld op de standaard van 20 tekens, maar mijn gebruikers hebben een manier gevonden om “Opvulling, opvulling, opvulling” aan het einde van hun berichten toe te voegen, in plaats van langere, meer informatieve berichten te schrijven.
Heeft iemand ideeën over hoe ik ze kan voorkomen onderwijzen om hiermee te stoppen?
Als gebruikers reacties plaatsen die geen waarde hebben, zou ik voorstellen om een privébericht te sturen en de reacties te verwijderen. En maak een algemene post, misschien een vastgezette post, waarin je uitlegt dat je dat doet, omdat de cultuur van de community is om goede gesprekken te voeren met inhoudelijke opmerkingen. Maar natuurlijk met het juiste vocabulaire voor jouw geval.
Je verliest misschien wat goodwill en enkele gebruikers. Mensen houden ervan om reacties met weinig moeite te plaatsen. Je probeert, voor die mensen, de cultuur te veranderen en je verandert hun wereld.
Als mensen korte opmerkingen gebruiken waar ze in plaats daarvan likes of reacties zouden kunnen gebruiken, zorg er dan voor dat ze weten dat likes (of reacties) gewaardeerd worden en het geprefereerde alternatief zijn. Nogmaals, gebruik de juiste taal voor jouw geval.
Zijn hun opmerkingen de moeite waard, maar te kort? Of zijn ze dom en voegen ze domme woorden toe om erdoorheen te komen?
Als die opgevulde opmerkingen nuttig zijn, verlaag dan de limiet, zoals gesuggereerd. Als het waardeloze opvulling is, kun je ze stilzwijgend verwijderen. Als je ze wilt “opleiden”, kun je ze zoveel privéberichten sturen als je kunt verdragen. Je zou kunnen proberen de tekst “te kort” aan te passen naar iets als “Vriend. Je bericht is te kort om nuttig te zijn. Als je meer nutteloze dingen toevoegt om het op te vullen, wordt het verwijderd” om ze te “opleiden”. Waarschijnlijk zullen ze het niet lezen, maar als het verandert, is er een grotere kans dat ze het opmerken.
The warning can be in public, friendly at first, but a strong moderator note at the end. Then you move to a warning PM.
If people don’t listen, chuck them out for a few days, that usually gets their attention.
If afterwards they continue to waste your time / devalue your community, you just ban them.
Or as said above, consider lowering the limit if that’s better for your community