An experience I think a lot of us have these days in our interactions online, whether it be in the workplace, on social media, or even in real life is “We’ve had this conversation before…”
Dus Reddit, waar mensen niet in staat zijn om naar letterlijk iets te zoeken, zelfs als de hele eerste pagina dezelfde vraag is? Ik denk dat een deel van het probleem sociale media in het algemeen is, die een IK IK IK-omgeving creëren, waarbij zelfs als iemand het antwoord in minder tijd kan vinden dan het kost om het opnieuw te vragen, dat oude antwoord niet op MIJ gericht was en het onderwerp niet over MIJ gaat.
Ongeacht de tools vereist het dat er enige intrinsieke waarde zit in het opbouwen van kennis en dat er mensen zijn die er genoeg om geven om die waarde binnen de gemeenschap te verankeren.
Ik weet het niet zeker van Reddit, maar ik heb zeker gemeenschappen gezien die een verscheidenheid aan tools gebruiken om een soort langetermijngeheugen te behouden.
Persoonlijk ben ik meer bekend met het zien van mensen die iets als Slack of Discord gebruiken om dingen als wiki’s, Google Docs of GitHub-problemen in hun workflow te verweven wanneer ze die behoefte ontdekken. Het is niet gemakkelijk, maar het kan werken.
Maar het is moeilijk om in die gevallen niet meer te willen als je gewend bent geraakt aan iets dat vanaf het begin is ontworpen om aan die behoefte te voldoen, zoals Discourse, en deel hebt uitgemaakt van gemeenschappen die het voor dat doel hebben omarmd, zoals deze.