Plugins for custom site

Hello I look for a developer who would be able to develop a plugin to customize a site.

1 - I hope that the user is using the login has already created on the main website (sso).
2 -I wish every subject create the main site automatically creating a new post in Discourse (such as on the website korben)
3 - That the comments are visible from the post set on the main site. (such as on the website korben)

Optional (but appreciated):
4 -opportunity to respond from the main website (with the maximum option Discourse).

Important information, the site is done in PHP / JAVASCRIPT / HTML / CSS (it will be on a dedicated server based on linux)

Of course any work deserves salary and we will discuss without.

French Version :

Bonjour je cherche un développeur qui serait capable de développer un plugin pour un site personnaliser.

1 - Je souhaite que l’utilisateur utilise le login qu’il a déjà créer sur le site principal (sso).
2 - Je souhaite que chaque sujet créer sur le site principal créait automatiquement un nouveau post dans Discourse (ex : comme sur le site korben)
3 - Que les commentaires soient visibles depuis le post créer sur le site principal. (ex : comme sur le site korben)

Optionnel (mais apprécié) :
4 - possibilité de répondre depuis le site principale (avec le maximum d’option de Discourse).

Information importante, le site est fait en PHP/JAVASCRIPT/HTLM/CSS (il sera sur un serveur dédié à base de linux)

Bien sûr tout travail mérite salaire et nous en discuteront en priver.