Hallo allemaal.
Ik heb het forum doorzocht naar een antwoord/documentatie - ik vond iets dat zou moeten werken - maar het lukt niet, ik kan geen manier vinden om een specifieke release te krijgen.
Ik lees dat het toevoegen van bijvoorbeeld: version: v3.4.6 in je .yml en ook het ophalen van een specifieke docker image, voorafgaand aan de launcher run, zou moeten resulteren in precies die, in een bepaalde versie, die gebouwd/geïmplementeerd wordt, maar..
./launcher lijkt toch de nieuwste image op te halen en - in de variaties die ik heb geprobeerd - mislukken mijn bootstraps pogingen altijd, alleen ‘latest-release’ slaagt, maar dat ondermijnt het doel van een specifieke release, natuurlijk.
Is er een relatief eenvoudige methode om een specifieke release te bouwen/implementeren?
Hello @lejeczek ![]()
Is there a reason you want this? Its recommended you are on latest and update your site periodically to enjoy new features and most importantly, ensure you have the latest security fixes. Once you update to a specific version rolling back is not supported.
Met de officiële methode kwam ik enige tijd geleden uit op 3.3.0.beta1-dev - wat werkt - nu probeer ik te updaten (naar de nieuwste) krijg ik een kapotte Discourse met:
Oeps
Het softwarepakket dat dit discussieforum aanstuurt, heeft een onverwacht probleem ondervonden. Onze excuses voor het ongemak.
Wat zijn de fouten in /logs?
Heb je de update twee keer vanaf de commandoregel uitgevoerd? Er zit een postgres-upgrade in.
Maar nee, het zal moeilijk zijn om een zeer oude versie te draaien, aangezien, zoals je aangeeft, nieuwe oude discourse niet compatibel is met nieuwe afbeeldingen. Je moet een oude versie van Discourse docker uitchecken.
Waarom wil je oude software?
Als je oude software wilt, kun je het beste overschakelen naar de stabiele branch. Of upgrade gewoon nooit iets. Dat is een andere manier om het aan te pakken. De oudste die ik heb gezien was volgens mij 6 jaar.
Some way I can upload/send somewhere/somebody more complete logs?
Hmm… could you take a screenshot of the errors?
Also, you may want to try what @pfaffman mentioned above: