Ik heb hier een vreemd probleem waar ik maar niet uit kom en hoop dat iemand het antwoord weet. We hebben enkele gebruikers die ons forum niet kunnen bekijken wanneer ze verbonden zijn via mobiele data, zonder problemen wanneer ze een wifi-verbinding gebruiken. Ik heb de IPv4- en IPv6-adressen van een gebruiker gevalideerd en geen van beide is geblokkeerd onder screened_ip_addresses, en ze hebben geen problemen met het openen van andere instanties van een op discourse gebaseerd forum of andere websites, dus ik schreef het toe aan een instelling ergens in ons forum.
Ik probeer meer gebruikersgegevens te verzamelen om dit te controleren, maar ondertussen, heeft iemand een idee waarom dit zou kunnen gebeuren?
Dat is een vreemde. Eén ding dat de moeite waard is om te controleren, is of de mobiele provider voor al deze gebruikers hetzelfde is en of deze uw site of IP-bereik op een soort zwarte lijst heeft gezet. Het zou verklaren waarom verschillende mensen hetzelfde probleem ondervinden op mobiele data, maar niet via Wi-Fi.
Een paar andere dingen die dit soms kunnen veroorzaken:
mobiele netwerken kiezen vaak standaard voor IPv6, en als de server of proxy er niet goed mee omgaat, mislukken verbindingen gewoon.
als u achter Cloudflare (of een andere CDN/firewall) zit, kan deze per ongeluk bepaalde mobiele IP-bereiken blokkeren.
SSL/TLS-eigenaardigheden, sommige providers hebben nog steeds problemen met bepaalde certificaten als de keten niet perfect is.
Ik zou proberen van de gebruikers te achterhalen welke providers ze gebruiken en of ze het probleem zien met IPv4 of IPv6. Dat zou moeten helpen om het te beperken.
Bedankt voor uw suggesties hiervoor. Ik zal contact opnemen met de community en proberen zoveel mogelijk informatie van hen te verzamelen op basis van uw punten en kijken of hier een patroon in zit.
Ik heb enkele maanden geleden een forummigratie uitgevoerd en verschillende gebruikers konden geen verbinding maken met het forum vanaf hun mobiele netwerk (het werkte prima via wifi) totdat ze de cache van hun browser hadden gewist.
Bedankt voor de suggestie. Ik heb een gebruiker gevraagd om het te proberen en zonder succes, met welke browser ze ook gebruiken, maar ik waardeer het idee.
Ik heb wat tests uitgevoerd met de communityleden die de problemen ondervinden en nog steeds niets, dus ik vraag me af of iemand nog een ander idee heeft. Tot nu toe hebben we:
Alle geblokkeerde IP-adressen verwijderd die werden ingesteld toen de problemen begonnen, om er zeker van te zijn dat daar geen probleem is
Alle gebruikers gevraagd hun browsercaches te wissen en de DNS-instellingen te wissen
Bevestigd dat ze niet allemaal dezelfde provider voor data gebruiken
Meerdere browsers geprobeerd en dezelfde resultaten
Eén heel vreemd ding dat gebeurde, was dat één gebruiker het niet kon openen op de telefoon, maar toen hij het gebruikte als mobiele hotspot, kon een ander apparaat het zonder problemen openen! Dat kan ik helemaal niet verklaren. Het gaat om een heel klein aantal gebruikers, maar ik wil dit graag oplossen voor het geval het betekent dat andere mensen die willen meedoen het niet kunnen vanwege dit probleem.
Bedankt allemaal voor alle hulp of advies hierbij!
We hebben het nog niet kunnen oplossen. De gebruikers krijgen de err_timed_out foutmelding, maar deze wordt alleen ontvangen via hun mobiele providers. Ik heb hen gevraagd om mij te laten weten op welke providers ze zitten, aangezien het probleem specifiek lijkt te zijn voor Amerikaanse gebruikers en het erop lijkt dat ze allemaal op dezelfde zitten. Ik denk dat ons forum IP-adres om de een of andere reden wordt geblokkeerd door hun provider en dat ze geen verbinding kunnen maken.
Ik doe nog verder onderzoek om te bevestigen of andere gebruikers met dezelfde provider er wel toegang toe hebben, om te bepalen of het inderdaad dat is of een ongebruikelijk per-gebruiker probleem dat we gaan proberen op te lossen. Ik zal je op de hoogte houden als ik meer weet.
Dat klinkt als een probleem met de provider. Ik zou contact opnemen met uw hostingprovider en om hulp vragen.
Als u het kunt terugbrengen tot een provider, hebben zij mogelijk ook een formulier dat u kunt gebruiken om te vragen om van een zwarte lijst te worden verwijderd.
Bedankt voor je antwoord, Tobias. We hebben wat tests uitgevoerd en dachten dat het een probleem van de provider was - echter, een gebruiker liet iemand testen met dezelfde provider en het werkte zonder problemen. Op dit moment denk ik dat het geval per geval is voor elke gebruiker, en dat elk van hen een uniek probleem heeft. We zullen doorgaan met testen en jullie laten weten of we het werkend krijgen en wat de hoofdoorzaak van dit mysterie was.