Email trimming too aggressive, no trimming turns signatures into headings

I have this new Discourse instance: https://lilypond.community

This is a proposal for migrating a (GNU Mailman) mailing list. Many people are expected to continue to use email exclusively.

Unfortunately, with the default setting “trim incoming email”, a plain text email like

Text text text lorem ipsum dolor sit amet.

Le lundi 16 octobre 2023 à 19:16 +0000, Denis Bitouzé via LilyPond a écrit :
>
> J'ai répondu au message de @jeanas par mail sous Gnus Emacs qui est configuré pour que le texte soit brut. Je constate que, malheureusement, une fois arrivée sur le site Discourse (long à se charger, au passage) ma prose est mise en forme de façon particulière (caractères en gros ou en gras, je n'arrive pas à savoir).

The above should be a quote. This is more text.

gets trimmed; the quote and the sentence below are removed. An example:

Raw email text:

Et en texte brut cette fois-ci :

Le lundi 16 octobre 2023 à 19:16 +0000, Denis Bitouzé via LilyPond a écrit :
> 
> J'ai répondu au message de @jeanas par mail sous Gnus Emacs qui est configuré pour que le texte soit brut. Je constate que, malheureusement, une fois arrivée sur le site Discourse (long à se charger, au passage) ma prose est mise en forme de façon particulière (caractères en gros ou en gras, je n'arrive pas à savoir).

Avec du texte à la fin.
--
Jean

Result: mise en route ded la nouvelle liste - #20 par jeanas - Général - LilyPond

To work around this, I’ve disabled the “trim incoming email” config setting.

But now I get a different problem: when the message contains a signature like

Lorem ipsum dolor sit amet. Note that there is no blank line after this.
--
My Name

the Markdown syntax for Setext-style headers kicks in. Example here: mise en route ded la nouvelle liste - #8 par dbitouze - Général - LilyPond

What can I do?

Ideally, I’d like one of the following (by decreasing order of preference):

  • Don’t parse Markdown on incoming emails. Converting HTML markup with the mailer’s styles to Discourse’s style is fine, but don’t interpret Markdown inside HTML text.

  • Disable Setext-style headings (I bet most people don’t know about them anyway). Allow only ATX-style headings.

  • Trim -- signatures, but nothing else.

Thanks.

1 Like

Gentle bump. I’d appreciate any thoughts on this, even if the answer is “this is not possible, sorry”.